Kakšna je cena “kibernetskega” napada?
Kibernetski napadi uporabnika v povprečju stanejo 418 dolarjev
Ljubljana, 14. 1. 2014
Raziskava Consumer Security Risks Survey, ki sta jo opravila B2B International in Kaspersky Lab, je pokazala, da lahko uporabnika izguba multimedijskih datotek, ki so posledica kibernetskega napada ali druge škode, stane kar 418 ameriških dolarjev. Izgubo podatkov bi lahko uporabniki preprečili, če bi samo ob nakupu digitalne vsebine preverili ali so te vsebine tudi varne.
Uporabniki lahko izgubijo datoteke na različne načine: izgubijo napravo, napravo jim ukradejo ali postanejo žrtve zlonamernih uporabnikov. Kiberkriminalci razumejo, da uporabniki cenijo svoje vsebine, zato nenehno razvijajo novo zlonamerno programsko opremo, ki omogoča dešifriranje podatkov na trdem disku in nato zahtevajo odkupnino za vrnitev podatkov in datotek.
Po podatkih raziskave B2B International je v zadnjem letu 27 % anketirancev že doživelo kibernetski napad. Več kot 60 % vprašanih, ki so že bili žrtev zlonamerne programske opreme, katera je bodisi poškodovala bodisi uničila njihove podatke, so povedali, da niso uspeli v celoti obnoviti teh podatkov. V istem obdobju se je približno 14 % uporabnikov ukvarjalo z izgubo, krajo ali nesrečo njihove naprave.
Študije so pokazale, da so izgube, ki izhajajo iz izgube multimedijskih vsebin (povedano drugače monetarna vrednost datotek ne more biti povrnjena), višje pri mlajših anketirancih, saj ti aktivno prenašajo glasbo in filme iz spleta. Na primer, anketiranci v starostni skupini 16 do 24 let bi imeli povprečno izgubo v višini 670 dolarjev, medtem ko bi tisti, v starostni skupini 25 do 34 let, imeli povprečno izgubo v višini 455 dolarjev; uporabniki starejši od 45 let bi v povprečju izgubili 227 dolarjev.
Če pogledamo vrednost izgube podatkov v različnih državah, ugotovimo, da imajo prebivalci Kitajske in Rusije najvišje vrednosti izgub – v povprečju 816 in 807 dolarjev na uporabnika. Ta številka je bistveno manjša v Evropi (378 dolarjev) in Severni Ameriki (342 dolarjev).
Za zaščito digitalnega premoženja uporabniki ne potrebujejo le varnostne kopije svojih podatkov, ampak morajo svoje osebne naprave tudi ustrezno zaščititi pred zlonamernimi napadi. Ti so namenjeni krajam in izsiljevanju. Pametni telefoni in tablice bi morale imeti dodatna orodja, ki pomagajo najti izgubljeno napravo oz. ublažiti škodo, povzročeno s krajo naprave.
Kaspersky Lab ponuja Kaspersky Internet Security – Multi-Device, celovito rešitev za zagotavljanje maksimalne zaščite uporabnika pred vsemi kibernetskimi grožnjami.
Rešitev vključuje posamezne izdelke, ki ščitijo Microsoftove in Macove računalnike, prav tako pa tudi pametne telefone in tablice, ki imajo operacijski sistem Android. Tisti, ki uporabljajo iPhone in iPad, si lahko naložijo brezplačno aplikacijo Kaspersky Safe Browser, ki omogoča varno in zanesljivo brskanje po spletu.
Poleg nabora protivirusnih tehnologij ima vsak izdelek v Kaspersky Internet Security – Multi-Device posebne funkcije za zanesljivo zaščito uporabnikov pred grožnjami. Na primer različica namenjena varovanju računalnikov z operacijskim sistemom Windows, vsebuje funkcijo Anti-Blocker, ki preprečuje virus Trojanskega konja (zlonamerni program, ki blokira dostop uporabnikov do računalnika in zahteva odkupnino pred ponovnim dostopom).
Različica izdelka za pametne telefone in tablice vključuje funkcije za sledenje naprave, vklop alarma, fotografiranje osumljenca s pomočjo vgrajene kamere in druge funkcije, ki pomagajo pri iskanju izgubljene oz. ukradene naprave.
O Kaspersky Labu
Kaspersky Lab je največji zasebni prodajalec končnih varnostnih rešitev na svetu. Podjetje se uvršča med najboljše štiri svetovne prodajalce varnostnih rešitev za končne uporabnike*. Vseskozi 16-letno zgodovino je Kaspersky Lab ostal inovator na področju IT varnosti in ustvarja učinkovite digitalne rešitve na področju varnosti za potrošnike, mala in srednja podjetja ter večje organizacije. Podjetje trenutno deluje v skoraj 200 državah in ozemljih po celem svetu ter zagotavlja zaščito več kot 300 milijonom uporabnikom. Več o Kaspersky Lab-u si lahko preberete na www.kaspersky.com.
*Podjetje je bilo uvrščeno na četrto mesto lestvice IDC po prihodkih od prodaje končnih varnostnih rešitev (IDC rating Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2011). Lestvica je bila objavljena v poročilih IDC o napovedih za varnostne sisteme za končne uporabnike v letih 2012-2016 in deležih prodajalcev v letu 2011 (Worldwide Endpoint Security 2012–2016 Forecast and 2011 Vendor Shares (IDC #235930, July 2012)). V poročilu so prodajalci programske opreme razporejeni glede na zaslužek od prodaje končnih varnostnih rešitev v letu 2011.