Spletno ustrahovanje otrok

Na Svetovnem kongresu mobilnih tehnologij je Kaspersky Lab organiziral razpravo o spletnem ustrahovanju

 

4. marec 2015

Skoraj četrtina (22 odstotkov) staršev ne more nadzorovati, kaj njihov otrok vidi ali počne na spletu, so pokazali rezultati raziskave Kaspersky Laba in B2B International. Ob tem je domala polovica staršev (48 odstotkov) izrazila skrb, da se njihovi otroci soočajo s spletnim ustrahovanjem. Kaspersky Lab je na Svetovnem kongresu mobilnih tehnologij 2015, ki te dni poteka v Barceloni, kot del svetovne kampanje za izobraževanje in podporo otrokom in njihovim staršem organiziral razpravo o boju proti spletnemu ustrahovanju.

Eugene Kaspersky, predsednik in izvršni direktor pri Kaspersky Labu, je povedal: »Internet prinaša številne prednosti, žal pa določenim ljudem omogoča izražanje zle človeške narave, zato je spletno ustrahovanje danes postalo razširjen problem. Žrtve ustrahovanja lahko utrpijo veliko in dolgotrajno psihološko škodo. Verjetno odgovor na vprašanje ni zgolj tehnološki, zato se moramo pogovarjati, o problematiki ozaveščati ter pomagati mladim in njihovim staršem izkoristiti čim več dobrega, kar internet ponuja.«

»Spletno ustrahovanje in ustrahovanje na splošno je vsekakor pereč problem mladih, ki ga moramo obravnavati celostno in pri tem vključiti starše, učitelje ter tudi same otroke in najstnike. Osrednji problem je hiter razvoj komunikacijskih orodij v zadnjih desetletjih, ki ga razvoj pismenosti ne dohaja,« je v panelni razpravi na Svetovnem kongresu mobilnih tehnologij dejala Janice Richardson, starejša svetovalka pri evropski šolski mreži European Schoolnet in soustanoviteljica Insafe, evropske mreže centrov za osveščanje otrok in mladih o varnosti na spletu.

Med drugim je raziskava pokazala, da dobronamerni poskusi zagotavljanja zasebnosti otrokom pravzaprav lahko vodijo v večjo dovzetnost mladih za spletno nadlegovanje in zlorabe. Samo 19 odstotkov sodelujočih staršev v raziskavi pravi, da so prijatelji ali sledijo svojim otrokom na družbenih omrežjih, le 39 odstotkov jih spremlja tudi njihove aktivnosti na spletu. Zgolj 38 odstotkov staršev se je o spletnih tveganjih pogovorilo s svojimi otroki, kar lahko kaže na pomanjkanje samozavesti in razumevanja.

Otroci pogosto ne želijo priznati, da so žrtve spletnega ustrahovanja, je pokazala študija. Namreč, četrtina (25 odstotkov) staršev je potrebovala veliko časa, preden so odkrili, da so njihovi otroci bili na spletu ustrahovani. Še posebej je zaskrbljujoče, saj je 26 odstotkov staršev teh otrok ugotovilo, da se lahko spletno ustrahovanje preprosto spremeni tudi v ustrahovanje v realnem svetu.

Dolgoročni vpliv ustrahovanja na čustva je za mlade lahko uničujoč, zato morajo starši poznati dogajanje, da ga lahko ustavijo. V študiji Kaspersky Laba je 44 odstotkov staršev posredovalo, ko so izvedeli, da je otrok ustrahovan na spletu, več kot polovica staršev pa tega ni storila.

Popolnoma preprečiti spletno ustrahovanje je težko, vendar pa obstaja nekaj preprostih ukrepov za zaščito otrok pred samim ustrahovanjem in posledicami le-tega.

Na primer, pregled nastavitev zasebnosti na družbenih omrežjih odraslim omogoča, da pomagajo otrokom nadzorovati, kdo lahko vidi objave in piše sporočila. Celostna uporaba možnosti starševskega nadzora v programskih aplikacijah in varnostne rešitve lahko zagotovijo močno zaščito in s tem starše pomirijo.

Poleg prilagoditve tehnologije, je problematiko potrebno nasloviti tudi z drugih zornih kotov. Starši morajo otrokom pojasniti, kako pomembno je varovanje zasebnosti osebnih podatkov in preprečevanje razkrivanja podrobnosti, kot so naslov, telefonska številka, šola, številka kreditne kartice, še posebej na spletu. Prav tako morajo nameniti pozornost vsebinam, ki jih na spletu delijo in s kom, ter na koga se obrniti za pomoč, če se počutijo ustrahovane ali se znajdejo v stiski.

Več informacij o spletnem ustrahovanju in nasvetih, kako se boriti proti njem, je na voljo na izobraževalnem portalu Kaspersky Laba kids.kaspersky.com/cyberbullying.

O Kaspersky Labu

Kaspersky Lab je največji zasebni prodajalec končnih varnostnih rešitev na svetu. Podjetje se uvršča med najboljše štiri svetovne prodajalce varnostnih rešitev za končne uporabnike*. Skozi svojo več kot 17-letno zgodovino je Kaspersky Lab inovator na področju IT-varnosti ter ustvarja učinkovite digitalne rešitve na področju varnosti za potrošnike, mala in srednja podjetja ter večje organizacije. Kaspersky Lab s holdingom, registriranim v Veliki Britaniji,  trenutno deluje v skoraj 200 državah in ozemljih po celem svetu ter zagotavlja zaščito več kot 400 milijonom uporabnikom. Več o Kaspersky Labu si lahko preberete na www.kaspersky.com.

* Podjetje je bilo uvrščeno na četrto mesto lestvice IDC po prihodkih od prodaje končnih varnostnih rešitev  (IDC rating Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2013). Lestvica je bila objavljena v poročilih IDC o napovedih za varnostne sisteme za končne uporabnike v letih 2014-2018 in deležih prodajalcev v letu 2013 (Worldwide Endpoint Security 2014–2018 Forecast in 2013 Vendor Shares (IDC #250210, August 2014)). V poročilu so prodajalci programske opreme razporejeni glede na zaslužek od prodaje končnih varnostnih rešitev v letu 2013.

 

Author: samo

Deli z drugimi: