Mednarodne popotnike ogroža močna želja po spletnem dostopu

Mednarodne popotnike ogroža močna želja po spletnem dostopu

7. julij 2016

Ob prihodu v tujino želijo popotniki dostopati do spleta in obvestiti svoje najbližje o varnem prihodu na destinacijo. Zaradi tega velik delež uporabnikov za dostop do spleta uporabi nezavarovana brezžična omrežja in s tem ogrozi svoje osebne podatke, ugotavlja Kaspersky Lab.

Po navedbah raziskave, v kateri je sodelovalo 11.850 anketirancev iz Evrope, Rusije, Latinske Amerike, azijsko-pacifiške regije in Združenih držav Amerike, je kibernetski kriminal ob obisku tujine povsem običajen. Vse bistvene informacije za potovanje – od zemljevidov, hotelskih potrditev, do podatkov o prijavah in letalskih kart – se vse pogosteje nahajajo na spletu, zato mednarodni popotniki pogosto nimajo druge izbire, kot da ob prihodu vzpostavijo povezavo z internetom. Mnogi bodo z veseljem raje uporabljali brezžična omrežja, kot da bi si nakopali stroške gostovanja, pa čeprav jih to izpostavlja tveganju.

Ob odhodu z letališča je skoraj polovica uporabnikov (44 %) že prisotnih na spletu. Večina (69 %) jih splet obišče zato, da svoje bližnje obvesti o varnem prihodu. Skoraj 40 % anketirancev pravi, da se na internet povežejo predvsem za prenos informacij, potrebnih za potovanje. Razlog za obisk spleta sta še služba (38 %) in želja, da se seznanijo z novostmi na družbenih omrežjih (34 %). Več kot tretjina anketirancev obisk spleta v najkrajšem možnem času označuje kot nagonsko dejanje.

V domačem okolju so uporabniki tako navajeni dostopa do spleta, da v tujini sploh ne razmišljajo o tem, kje oziroma kako se bodo povezali. Prav tako ne pomislijo, da jim lahko na spletu kdorkoli sledi. 82 % anketirancev uporablja nezavarovana brezplačna in javna brezžična omrežja na letaliških terminalih, v hotelih, kavarnah ali restavracijah. Poleg tega jih polovica (50 %) pozabi, da so njihove povezane naprave polne osebnih in občutljivih podatkov, saj jih uporabljajo še za druge namene, denimo fotografiranje in uporabo zemljevidov.

Daleč od doma in daleč  od zaupanja vrednih omrežij je pomanjkanje varnosti omrežja kot nalašč za kibernetske kriminalce. Skoraj petina (18 %) popotnikov je tako že bila žrtev kibernetskega kriminala medtem, ko so bili zdoma. Za primerjavo – le 6 % anketirancev se je soočilo s kriminalom v realnem okolju.

To ni presenetljivo ob upoštevanju dejstva, da se digitalne navade v tujini komajda spremenijo kljub večji izpostavljenosti nezavarovanim javnim omrežjem. Približno polovica sodelujočih v raziskavi je povedala, da v tujini prek brezžičnega omrežja uporablja storitve spletnega bančništva (61 %) in nakupovanja (55 %).

Ranljivost uporabnikov je večja tudi zaradi spletnih aktivnosti, ki so v tujini pogostejše. Na primer, v času obiska tujine je za 13 % anketirancev bolj verjetno, da objavijo novico na družbenih omrežjih, 14 % pa jih z uporabo kreditne kartice na spletu nakupuje pogosteje kot sicer.

Eugene Kaspersky, predsednik in izvršni direktor družbe Kaspersky Lab, je povedal: »Veliko potujem. Moj poslovni urnik zajema sestanke, konference in pogajanja po vsem svetu. Več kot 100 letov na leto je povsem običajno. Ves čas uporabljam različna javna brezžična omrežja za dostop do spleta. Zato ob povezavi na internet najprej izberem navidezno zasebno omrežje, ki je v mojem primeru Kaspersky Lab VPN. To je tudi najboljši previdnostni ukrep, ki bi ga priporočil popotnikom poleg rednih posodobitev programske opreme, vključno z varnostno rešitvijo, in previdnost pri zaupanju komurkoli na spletu.«

 

O podjetju Kaspersky Lab

Družba Kaspersky Lab, ustanovljena leta 1997, je globalni ponudnik kibernetskih varnostnih rešitev. Poglobljeno strokovno znanje Kaspersky Laba s področja varnostnih groženj se nenehno spreminja v varnostne rešitve in storitve za zaščito podjetij, kritične infrastrukture, državnih organov in potrošnikov po vsem svetu. Obsežen portfelj Kaspersky Laba zajema vodilno varnostno zaščito za končne uporabnike ter številne specializirane varnostne rešitve in storitve za boj proti izpopolnjenim in razvijajočim se digitalnim grožnjam. Več kot 400 milijonov uporabnikov je zaščitenih s tehnologijami Kaspersky Laba, podjetje pa pomaga več kot 270.000 korporativnim klientom pri zaščiti tistega, kar jim je najpomembnejše. Več o Kaspersky Labu si lahko preberete na www.kaspersky.com.

Author: samo

Deli z drugimi: