Facebook in ….
Z objavljanjem na družbenih omrežjih uporabniki postajajo lahka tarča kibernetskih kriminalcev
7. januar 2015
Tretjina uporabnikov (30 odstotkov) družbenih omrežij deli objave, trenutno lokacijo in druge osebne informacije ne le s prijatelji, temveč z vsemi na spletu, je razkril anketni vprašalnik Kaspersky Laba. To na stežaj odpira vrata za napad kibernetskih napadalcev, saj se uporabniki ne zavedajo, kako javne so zasebne informacije na teh kanalih.
Kljub temu da imajo račun na družbenih medijih kar tri četrtine (78 odstotkov) internetnih uporabnikov, je anketni vprašalnik pokazal na precejšnje pomanjkanje zavedanja o tveganjih med uporabniki družbenih omrežij. Na primer, desetina anketirancev ne ve, da si lahko ljudje izven seznama prijateljev ogledujejo njihove strani in objave. To omogoča, da osebne informacije preidejo v napačne roke oziroma da jih kriminalci celo uporabijo za krajo identitete in finančno prevaro.
Raziskava je pokazala, da uporabniki z dodajanjem prijateljev ogrožajo sami sebe. 12 odstotkov jih priznava, da potrjujejo prijateljstva ne glede na to, ali osebo poznajo ali ne. Tretjina uporabnikov (31 odstotkov) sklepa povezave z ljudmi, ki jih ne pozna, ampak imajo skupne prijatelje. To počnejo, četudi so tako lahko izpostavljeni srečevanju še več neznanih ljudi, vključno z oglaševalskimi agenti in kibernetskimi kriminalci. V primeru zaupanja »prijateljem« četrtina vprašanih (26 odstotkov) ne bi oklevala pri odpiranju povezave, ki jim jo je poslal prijatelj, ne da bi se pred tem pozanimala o vsebini ali razmislila o možnosti vdora v račun pošiljatelja.
»Uporabniki družbenih omrežij s tem, ko niso poznavalci kibernetskega okolja ter dajejo neznancem preprost dostop do osebnih podatkov in zasebnih informacij, igrajo nevarno igro. S profili na družbenih medijih, ki vključujejo podroben vpogled v zasebnost, denimo vse od rojstnih dni, naslovov in načrtov za letovanje, kibernetski kriminalci ne potrebujejo veliko brskanja, da bi našli in izkoristili koristne informacije ali uporabnikom ukradli identiteto za lastne potrebe. To je še lažje, če jih uporabniki sprejmejo za prijatelje,« pojasnjuje David Emm, glavni varnostni raziskovalec pri Kaspersky Labu.
Da objavljanje na družbenih omrežjih uporabnikov ne bi izpostavilo tveganju, Kaspersky Lab svetuje, naj bodo previdni pri tem, koga sprejmejo za prijatelja in komu zaupajo na teh straneh, saj je realnost lahko drugačna. Če se znajdejo v dvomih, naj uporabniki ne sprejmejo povabila za prijateljstvo ali ne odprejo povezave, ki je ne pričakujejo. Prav tako so ključnega pomena najvišje možne nastavitve zasebnosti na računih družbenih omrežij, kar bo omogočilo, da lahko le dejanski prijatelji sledijo njihovim objavam.
Z roko v roki s pazljivostjo gre tudi varnostna programska oprema, ki omogoči zaščito digitalnega življenja uporabnika pred internetnimi grožnjami ter ščiti njegovo zasebnost in identiteto. Za več informacij o tem, kako Kaspersky Labove rešitve za domačo uporabo zagotavljajo varnost na spletu, obiščite naslednjo povezavo: http://www.kaspersky.com/home-security.
Prav tako lahko preizkusite svoje poznavanje kibernetskega okolja na tej povezavi: https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/. Več nasvetov, kako se zaščititi na spletu, lahko preberete tukaj: https://blog.kaspersky.com/tag/cybersavvy.
O podjetju Kaspersky Lab
Kaspersky Lab je eden najhitreje rastočih in največji zasebni ponudnik kibernetskih varnostnih rešitev na svetu. Podjetje se uvršča med najboljše štiri svetovne prodajalce varnostnih rešitev za končne uporabnike (IDC, 2014). Vse od leta 1997 je Kaspersky Lab inovator na področju IT-varnosti ter ustvarja učinkovite digitalne rešitve na področju varnosti za večje organizacije, mala in srednja podjetja ter potrošnike. Kaspersky Lab je mednarodno podjetje, ki trenutno deluje v skoraj 200 državah in ozemljih po celem svetu ter zagotavlja zaščito več kot 400 milijonom uporabnikom. Več o Kaspersky Labu si lahko preberete na www.kaspersky.com.